G M A T استعداد و آمادگی تحصیلی

استعداد و آمادگی تحصیلی - آزمون ها

G M A T استعداد و آمادگی تحصیلی

استعداد و آمادگی تحصیلی - آزمون ها

اطلاعیه جدید سازمان سنجش درباره تاریخ ثبت نام دکتری 1392

سازمان سنجش آموزش کشور بدین وسیله به اطلاع کلیه متقاضیان ثبت نام و شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال 1392 می رساند که ثبت نام برای شرکت در آزمون ازطریق سایت این سازمان بصورت الکترونیکی از روز سه شنبه 7/9/91 آغاز و در روز یکشنبه 12/9/91 پایان می پذیرد.
براساس برنامه زمانی پیش بینی شده آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال 1392 روز جمعه 18/12/91 در حوزه‌های امتحانی سراسر کشور بطور همزمان برگزار خواهدشد.
دفترچه راهنمای شرکت در آزمون از روز چهارشنبه 24/8/91 بر روی سایت سازمان قرار خواهد گرفت و اطلاعیه این سازمان درخصوص شرایط و ضوابط و نحوه ثبت نام از داوطلبان در نشریه پیک سنجش روز دوشنبه 29/8/91 منتشر و همزمان نیز بر روی سایت سازمان قرارداده می شود

روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور

ا فزایش هوش با بازی های Dual n-back


با ۲۰ روز تمرین ذهنی، هوش خود را افزایش دهید. بر طبق مطالعات علمی انجام تمرین های ذهنی Dual n-back (توضیح در ادامه) در کوتاه مدت باعث افزایش هوش می شوند.


قبلا تحقیقات بسیاری در این زمینه انجام شده بود، تحقیق اخیر توسط جان جونیدس روان پزشک دانشگاه میشیگان انجام شده است. وی نشان داده که با ۲۰ دقیقه تمرین های n-back ذهنی در روز آن هم به مدت ۲۰ روز، هوش سیال (fluid intelligence، در ادامه بیشتر توضیح می دهیم) انسان افزایش می یابد و این افزایش هوش تا سه ماه پایدار است. گفته می شود تمرینات طولانی تر می تواند اثرات دائمی نیز روی هوش داشته باشد.


در ادامه مطلب به توضیح چگونگی بازی های Dual n-back و تعریف fluid intelligence پرداخته ایم. در آخر نیز بازی های ذهنی n-back رایگان را معرفی کرده ایم.

ادامه مطلب ...